diumenge, 21 de setembre del 2014

Dia 21 Blace, Ploce i Drvenic

Avui és dia 21 i toca fer canvi de casa, deixem la de Vodice i ens dirigim a Blace, la que segons les fotografies es a la vora del mar.
Hi arribem prop de les 3, tal com l'hi vam anunciar ahir a la mestressa de la casa, una tal Sanela. Quan deixem la carretera principal, la Magistrada a la que nosaltres hem batejat com a Coronela i prenem la que ens ha de portar fins a Blace, ens fa un ai! el cor.
D'entrada no sembla portar-nos a un lloc bonic com havíem vist a la foto de la casa, però en fer un tomb cap a l'esquerra, la cosa canvia i si! fem cap a un lloc preciós, primera foto.
Un cop la Sanela ens ha ensenyat l’apartament i ens hem fet amb la casa, aprofitem la magnífica terrassa amb vistes per a dinar.
A la tarda ens arribarem fins a Ploce, per a informar- nos sobre els horaris dels ferrys per anar a Hvar i Korčula.
Ploce es una ciutat industrial, tirant a lletja, si algun dia teniu la oportunitat no cal que perdeu el temps visitant-la.
Ens informem que el ferry per a anar a Hvar sur de Drvenik. Com que és a pocs kilometres i anem a donar un cop d'ull per quadrar horaris. Ho aprofitem també per a canviar € per kn, per cert, cada vegada que hem anat canviant hi hem sortit guanyant i a Drvenik trobem la millor relació, per cada euret ens donen 7'50 kn.
Tornem a casa a Blace o Slivno o com carai es digui, que no queda clar, i ens n'anem a sopar a un dels dos restaurant que hi ha, el que sembla que està més ple.
Ho encertem una vegada més. Dues orades, dos llobarros, dos calamars i verduretes, tot a la brasa i fet al noment, bonissiiiiiiiiiiissim! I a un preu que ja el voldríem trobar a Cambrils, menys de 20€ per barba. Ah! m'ho deixava, un plat generós de patates fregides de casa. De postre un gelat (lo pitjor), no hauria calgut.
A casa prenem la tradicional infusió i a dormir, que per avui ja n'hi ha prou.

Aquesta és la magnifica vista des de la nostra terrassa a l'apartament de Blace

Al fons el poble de Blace.

Vista de la badia de Blace.

Vigilant la producció de musclos.

Drvenik

El ferry que ens portarà a Hvar

Drvnik, passeig vora el mar.

Barqueta al petit port de Blace, davant del restaurant.

Sopar saludable al restaurant de Blace.